Siirry pääsisältöön
Takaisin etusivulle

06.10.2023

NEMO voittoon globaalissa Service Design Award -palvelumuotoilukilpailussa

Ser­vi­ce De­sign Award

Uusi merenkulun tiedonhallintajärjestelmä NEMO on voittanut globaalin Service Design Award 2023 -palvelumuotoilupalkinnon Professional Commercial -kategoriassa. Service Design Award nostaa vuosittain valokeilaan hankkeet ja projektit, jotka edustavat globaalin tason esimerkkiä maailmanluokan palvelumuotoilusta. 

Mukana finaalissa oli tänä vuonna yhteensä 19 merkittävää palvelumuotoilun projektia ympäri maailman. Voiton omassa kategoriassaan lunasti uusi merenkulun tiedonhallintajärjestelmä NEMO, jonka palvelumuotoilu on toteutettu yhteistyössä Fintrafficin meriliikenteenohjauksen ja Siili Solutionsin kanssa.

Merenkulun tiedonhallintajärjestelmä NEMO:n suunnittelutyöhön on osallistunut laaja joukko alan eri toimijoita. Mukana kehittämässä on kymmenittäin merenkulkualan toimijoita, kuten varustamoja, laivameklareita, huolitsijoita, laivaajia, kuljetusyrityksiä, satamia, satamaoperaattoreita sekä viranomaisia, mikä varmistaa osaltaan, että palvelu rakentuu syvän asiakasymmärryksen päälle ja on palveluna mahdollisimman asiakaslähtöinen. 

Fintraffic kiittää lämpimästi kaikkia mukana olleita!

Vuonna 2004 perustettu Service Design Network (SDN) on johtava voittoa tavoittelematon, globaalia kasvua, kehitystä ja innovaatiota edistävä instituutio palvelumuotoilun alalla. Service Design Networkin vuodesta 2015 saakka vuosittain jakama Service Design Award on ensimmäinen kansainvälinen palvelumuotoilun palkinto, joka tunnistaa palvelumuotoilua toteuttavien yhtiöiden ja yhteisöjen saavutukset sekä julkisella että yksityisellä sektorilla. Palkinnon voittaja julkaistiin 5.10.2023 Berliinissä Service Design Global Conferencessa. Lue lisää täältä.

Brändilogoja
  • EU programme